След 6 месеца напрегнати преговори с едно от най-големите холивудски студия Twentieth Century Fox, миналата седмица bTV подписа договор за сътрудничество по нов за риалити формат - Beauty and the Geek. Българското заглавие на шоуто, което се очаква да стартира в началото на месец октомври, е “Красавицата и отличникът”! Продуцент на шоуто от българска страна е bTV. Креативното осъществяване е поверено на екипа на "7/8-ми".
bTV инвестира повече от 2 милиона лева за реализирането на този проект!!!
bTV и Twentieth Century Fox, които са част от семейството на международно признатата медийна компания News Corp., ще работят заедно по проекта. Специалисти от Twentieth Century Fox ще следят и съветват екипа на bTV за осъществяването и развитието на шоуто във всеки един момент.
Според управляващия директор на bTV Вики Политова интересен факт, че за първи път член на голямата седморка холивудски компании стъпва в България, с цел да продуцира подобен проект. Много европейски страни проявиха интерес към закупуването на формата, но България е една от първите държави, които вече започнаха реализацията на шоуто.
Програмният директор на bTV Апостол Пенчев споделя, че “Красавицата и отличникът” е риалити шоу от "четвърто поколение", т.е съвсем ново, с модерна и завладяваща визия и съдържание, направен интелигентно и се реализира за първи път в България.
"Beauty and the Geek" постигна огромен успех в САЩ тази година. Уникален социален експеримент, той отразява сблъсъка между два напълно противоположни стереотипа. Участници в шоуто са 10 красавици и 10 интелигентни мъже , заедно те ще опитат да разберат дали, макар да нямат абсолютно нищо общо помежду си, могат да се учат един от друг и да се променят... Могат ли да живеят заедно и да работят като един отбор?
С кастинг bTV и 7/8-ми избраха за участници един физик, един математик, един компютърен специалист; един философ, както и други интелигентни мъже, специалисти в различни области, за които ще ви разказваме редовно.
Участнички в шоуто ще бъдат и 10 изключително красиви жени, които разчитат преди всичко на своята външност, за да направят впечатление. Техният живот преминава в часове пред огледалото и в козметични салони, те обожават да пазаруват и да се забавляват, и... не разбират нищо от математика, физика, икономика, история, география или политика.
Снимките на шоуто стартираха в неделя.
Площадът пред Храм-паметника "Александър Левски" беше отцепен от 10 луксозни BMW лимузини, моторизиран полицейски ескорт и хеликоптер, който снимаше кортежа из софийските улици.
Участниците в българското издание бяха ескортирани извън София до новия си дом - имение, специално подготвено за случая.
Какво прави това шоу толкова специално?
- Момичетата и момчетата ще се борят за голямата награда на стойност над 300 хиляди лева.
- За да победят, най-важното е те да умеят да работят в екип, да са толерантни и да се справят взаимно с изпитанията.
- Социалният експеримент цели не да скандализира, а да отрази позитивната промяна в участниците.
- Шоуто няма да печели и от SMS, каквато е практиката при такива продукции. То е създадено, за да забавлява зрителите, да предложи изключителен за пазара продукт.
- Шоуто се снима с двадесет камери едновременно, в реално време, без да се търси ефекта на скритата камера.
- Използва се декор и допълнителна техника, както при големите кинопродукции.
- Шоуто се прави от екип от 100 души.
Какви са правилата на играта?
Мъжете ще се стремят да станат по-"отворени", а жените - по-интелигентни. Красавиците ще се учат да възприемат мъжете не като спонсори с лъскави коли и дебели портфейли, но и като съкровищница за попълване на собствената си обща култура. Отличниците пък - да загърбят предразсъдъците си и да не се страхуват от сексбомби.
И едните, и другите ще трябва да се преборят с по 10 задачи.
Ако на Иван, например, е възложено да се научи да танцува и да си направи модерна прическа, Мария ще трябва да го консултира.
А, ако тя има да учи наизуст имената на министрите от новия кабинет, той ще ги повтаря колкото трябва - заедно с нея.
След всяка задача ще се излъчва двойка победител, която ще предлага друга двойка за елиминиране. Отпадането няма да става чрез зрителски SMS-и. Целта на Би Ти Ви не е да печели облаги от феновете си, а да ги забавлява с нещо ново, направено с вкус, твърдят от ръководството на медията.
http://www.btv.bg/special/
http://alum.mit.edu/ne/noteworthy/ebbel.html