Katekyo Hitman Reborn! - е стандартен шоненизъм със свръхестествени елементи (магически бебета, които знаят и мога всичко
) в училищна среда - два пъти го почвах и втория стигнах чак до 3-та серия преди да го дропна...а общо са 100+. DiaDora му е фен, питай нея, за мен е идиотизъм.
Noein - това беше някакво сюрреалистично и идеята ме зариби...но стилът на графиката се променяше прекалено често, а и го изби на драма...то го дропнах.
Gintama - това е пародия на безброй неща и в същото време сетингът (Kurofune...но в Едо периода и с извънземни, а не американци) и героите му са доста готини. Мегакласика. Хуморът на места е, както се изразява Amelia "кенефен", а на други има доста смислени коментари.
Mirai Nikki - замисълът е интересен, ама героите са ми страшно противни, събитията са някакъв cheese, затова го дропнах. Roland му е фен и е писал статия.
Needles - екшън шоненска тупалка в sci-fi обстановка. Кефят ме картинките, хуморът и това че не се взима на сериозно.
Fate/zero - визуално е страхотно, а има и интересно герои и фентъзи идеи...но има и недостатъци, които кулминират във финала. Заслужава си да се види, но в крайна сметка не е нещо велико.
Romeo X Juliet - доколкото знам някаква гавра с Шекспир
The Familiar of Zero Louise - шоненска ечи комедийно фентъзи простотийка. Не ме кефи.
The Sacred Blacksmith - дропнах го. Помня само, че беше фентъзи и че главната героиня беше с големи цици.
Kurokami - шоненска тупалка с фентъзи елементи. Обикновено не гледам такива, но това ме кефеше с шарените си картинки...а и някак не ми беше толкова противно колкото стандартните в жанра. Мангата е на някакви корейци, които работят в Япония.
Ben-To - тупалка + ечи + училищна комедия. Не го изтраях - дроп.
Dragon crisis - това е пак шоненско фентъзи...май почна добре, но след епизод-два изпадна в лигавщини - дроп.
Hayate no Gotoku! - е комедийка. Първите два сезона се дъвчеха, ама филмът и третият са отврат, та в момента пропускам четвъртия.
Sword art online - шоненизъм до дупка. Не че не го изгледах, ама нито представя реалистично футуристичния mmorpg-тата (каквато е уж амбицията му) нито има толкова много екшън както им се привижда на феновете. Драмата му е тъпа естествено
.
Durarara!! - като Baccano, но с набутана тийн драма. Резултатът е среднист. Аз го гледах заради картинките и заради два-три персонажа (Селти, руския негър и онзи невъзможно силнен тип)
Accel world - от авторката на Sword art online, но с повече училищна драма
.
Gundam wings:AGE - Gundam за 9-10 годишни...кратинките са сладурски...и толкоз...дронах го.
Angel beats! - тийн драма в отвърдното. Фрашкано е с гимназистки клишета и тъп хумор.
Valkyria chronicles - alternative history (да кажем аналог на Първата световна), фентъзи, драма и военен екшън. Правено е по игра и отношението е "майната му на реализма". Аз обаче си го харесах заради героите, света, дворцовите интриги...иии love stroy-то...
Nisemonogatari - е част от Katanagatari поредицата. Доста алтернативно и сюрреалистично. Пръвата част - Bakemonogatari беше пълна с интересни идеи и хрумвания...нататък е предимно ечи.
Star driver - това ми беше толкова шарено, че чак го дропнах.
Fairy tail - шоненска фентъзи тупалка. Като видях, че върви в до болка познатите коловози, го дропнах след 10-тина епизода.
Canaan - шарено и красиво, но в първи епизод се случиха такива идиотски безсмислици, а бойните сцени бяха такъв фенсървис, че го дропнах.
Gosick - alternative history (да кажем аналог на времето между Първата световна и Втората), драма и детективско разследване. Героите са moe blob гимназисти, а самите загадки са тъпи...затова и го дропна Amelia. Аз обаче си го харесвам, заради графиката, атмосферата, музиката и изпълнението на сеютата.
Toaru majutsu no index II - е част от поредицата Toaru Majutsu no Index 1-2 (в момента има и филм) и спинофа му Toaru Kagaku no Railgun 1-2. Магия, ESP-рски способности, sci-fi, маса тупалки и ечи хумор. Пак с гимназисти. Аз го гледам заради шарените картинки и заради това, че историята се развива относително бързо в сравнение със стандартните шоненски тупалки. Тук-таме се наблюдават и интересни sci-fi идеи.
Samurai girls - ечи комедия с много анахронизми и момичета с имена на известни самураи (някакъв отаку фетиш, защото се среща адски често). Толкова е идиотско, че чак ми хареса. Но втория сезон не издържах и го дропнах.
Stein;Gate - прочети статията на Roland. Amelia също не го харесва. Аз обаче харесвам тази щуротия, най-вече заради абсолютно откачените герои и начина по който си играят с тяхното изобретение. От sci-fi гледна точка не е много сериозно, но пък е фрашкано с нърдски референции и теории на конспирацията.