Бе, той сезонът не е свършил, а и сигурно ще се по-N-тя, но по-впечатляващите заглавия за мен са: 91 Days (но от един момент нататък не съм му фен) Handa-kun Mob Psycho 100 ReLIFE Saiki Kusuo no Ψ-nan Tales of Zestiria the X Kidou Senshi Gundam: Thunderbolt (за който е пропуснал ONA сериала или иска да го rewatch-не)
Ето и подробно.
91 Days - вървеше доста добре, докато ни в клин, ни в ръкав убиха един от по-интересните антагонисти. След това е хаотично и някак принудено. Не мога да преценя дали плюсовете до този момент компенсират минусите след него, но вече определено не е толкова забавно и свежо. Та шоуто е интересно, но ми доскуча към края.
Detective Conan - имаше един-два добри аркове по мангата (завръщането на рамен ресторанта, зомбитата и пр.), но AO епизодите продължават да доминират и това е досадно.
Gyakuten Saiban: Sono "Shinjitsu", Igi Ari! - шоуто си беше цирково представление на тема съдебни заседания. Може би най-странна/идиотска е арка, където буквално ставаше дума за цирк и цирковите артисти свидетелстваха с костюмите, грима си и ролите си на манежа. Аз му се забавлявах, заради малоумията, но предполагам масата зрители са останали отвратени.
Handa-kun - определено най-яката комедия за сезона. Пародия и гавра с японската представа за приятелства и влияния в училищните среди. Просто не остана недеконструирано клише. Единствения минус - финалният епизод, където Ханда разбира, че това са негови фенове, а не хора които му се подиграват. Драмата е в това, че няма да може да отговори на очакванията им, а и между тях има доста откачен народ, с който наистина е добре да не се сближава.
Kono Bijutsubu ni wa Mondai ga Aru! - хубави картинки и един-два наистина забавни гега (най-вече заради играта на сеютата), но общо взето нищо запомнящо се.
Kuromukuro - беше ми забавно с това, че не се взима насериозно дори за секунда. След като победиха извънземните обаче изведнъж взе да се вталява и драматизира. Това прави историята дори още по-тъпа и неадекватна. Освен scenery porn, някоя mecha битка и забавните опити на самурая от началото на шоуто да се впише в съвременното общество, анимето не предлага нищо.
Macross Δ - отвратително през цялото време. Напрактика idol group жанра е завзел цялото шоу. В предишните макроси поне имаше и по някоя интересна битка, а самите j-pop елементи бяха донякъде любопитни и оригинални (примерно капризите и личната драма на Минмей или опитите за пробиване в бизнеса на Ранка), а не такива задръстени клишета, каквито са героините в Делта. Още не мога да преценя, кое е по-лошото шоу, това тук или Macross 7, но няма спор, че и двете са дъното на поредицата.
Mob Psycho 100 - за мен беше изненадата на сезона. Почна интересно и хумористично, после традиционно зарови нос в батъл шонен клишета, но на финала зави в изненадваща посока - премести фокуса и разви точно към най-интересните второстепенни герои. Сюрреалистичният арт, анимация и музика са радост за окото и ухото през цялото време.
New Game! - красиви картинки, но нищо повече.
Planetarian: Chiisana Hoshi no Yume - нищо особено, добре е да се скипне.
ReLIFE - още една изненада. По замисъл е ученическа драма, но де факто има страшно готини комедийни елементи и изненадващо точни и трезви социални коментари. Доста приятно и леко за гледане се оказа. Може би феновете на покъртителните истории ще останат разочаровани, въпреки че предисторията на главния герои си е наистина тъжна.
Saiki Kusuo no Ψ-nan (TV) - втората по-сила сезонна комедия след Handa-kun. В някои моменти дори го задминава. Тонове гегове на тема, как с паранормални способности могат да се избягват разнообразни социални неудобства, като - приятели, потенциални гаджета и загрижени родители. Част от хумора идва от преобръщането на ценностната система и превръщането на най-ценените от японците неща, в абсолютно бреме и досада.
Tales of Zestiria the X - хубави картинки и екшън сцени, но сюжетът е някак хаотичен и забързан. Обичам такива неща, като - фентъзи светове, магии, заговори, масови битки, но за жалост те са някак на заден фон, а на фокус са "мамору" речите на главните герои и безкрайните обяснения помежду им. Гледах го зарази визуалната част. Ще чакам втори сезон.
Kidou Senshi Gundam: Thunderbolt - е цялата ONA плюс една-две кратки допълнителни сцени.
Arslan Senki: Fuujin Ranbu - опуках го само от комплетизъм. Шоуто си е зле още от първи сезон. Като знам анимето на Ginga Eiyuu Densetsu и това, че книгите за Арслан са от същия автор, мога да предположа, че проблемите идват от адаптацията.
Persona 5 The Animation: The Day Breakers - не ме зарадва този спешъл. Артът и анимациите са добре, но идеята за "войнстващи психоаналитици отмъстители" е глупава. Не бих следил сериал, ако има такъв по играта.
_________________ Vila: Die? I can't do that! Avon: I'm afraid you can. It's the one talent we all share, even you.
|