Ох, за горната система ли ми говориш? Вероятно не, по няколко причини:
Първо и най-главно, системата е безкласова, т.е. класове няма. Това е общо взето сериозен плюс, понеже позволява много свободно генериране на персонаж. Също така и раси няма, а расовата/видовата принадлежност на героя се генерира посредством механизма на специалните атрибути. Това позволява и генерирането на неща като получовек-полудемон, или бивш човек, в момента полуробот, понеже някой го е позаклал и всякакви такива неща. За справка в ДнД това е възможно, но чрез налагането на шаблони (template) и в един хубав момент се получава нещо като Evolved Insectile Kobold Vampire да речем.
Второ пропуски в правилата няма, има неща оставени за определяне в зависимост от конкретния свят по който се играе. Да, това би могло да доведе до проблеми при съвсем начинаещите, но е лесно преодолимо и ако някой реши да играе, но не може да си настрои определеният свят, наемам се да му помогна, поне в такива неща опит имам достатъчно.
Най-сетне, проблемът на ДнД е именно че не е достатъчно изчистена. Използва всички зарове познати на човечеството, а една купчина правила са разхвърляни по допълнителните книги, като не винаги местонахождението им е логично - ако и измръзванията да се намират във Frostburn (което е смислено), то най-неочаквано се оказва че височинната болест също е там, а ефектите от свръхзатлъстяване се намират в... Book of Vile Deeds.
После, герой първо ниво в ДнД е нещо като селският герой - оня лонгур, дето като се нафирка и му кипне не си знае силата, ловеца, който трепе вълците почти без грешка и си има питомна лисица и т.н. Те имат няколко умения развити на ниско ниво и де факто не са добри с нищо. И именно тук е проблемът да се ползва ДнД за аниме-подобни приключения, където доста често героите имат по някоя уникално силна черта.
Не на последно място, ДнД не препоръчвам за подобен стил игра и поради бойната й система, която отново е далеч от изчистеното и простото. Замислял ли си се колко е лесно да се определят от един начинаещ предизвиканите атаки, коничните зони на поражение и т.н.? Отнема толкова време че всякаква напрегнатост и тръпка се губи.
_________________ Si vis pacem para bellum.
|