[ Бе ще зарибя аз народа по тая игра , мамка му ]
SilkRoad Beginners Guide
Или как да не си оплескаме героя в началото
и после от яд да зарежем една добра игра .
Toва съм аз от 14ти до 38ми lvl , ako не ви се щракат свалете си ги и ги разгледайте , заслужава си

.
Играта : Това е
MMORPG Massive
Multiplayer
Online
Role
Playing
Game . Играе се
безплатно и ще е така
завинаги . Сваля се от където се прави и account .
Забележка При създаване на нов герой , препоръчително е това да стане в
Xian защото моят герой и изцяло
Българската гилдия в която съм се намира там .
И така , изтеглили сме играта , инсталирали сме я , имаме account , направили сме си герой ( който да се надяваме не се казва Kurtim_Mivki ) , да видим какво следва от тук нататък .
Голямо Важно : В играта има
две основни статистики/statistics ( stats )
intelligence ( Int ) и
strength ( Str )
те до голяма степен определят бъдещето ви в играта и качването на едното или другото на едва ли не произволен принцип , може сериозно да ви развали кефа в един по-нататъчен етап от играта .
Strengtта качва както следва :
Physical damage ( p.dmg )
Physical defence ( p.def )
Hit Points ( hp )
и държи
Physical Balance висок .
__________________________________
Intelligence :
Magic damage ( m.dmg )
Magic defence ( m.def )
Mana Points ( mp )
и държи
Magical Balance висок
За всеки качен level ( lvl ) героят ви получава
общо 5 точки от които 2 се разпределят автоматично - 1 точка на str и 1 точка на int , 3 точки можете да разпределите вие . Герой които са качвали трите си точки
само на str в играта се наричат
Pure str , a герой които са качвали трите си точки на int се наричат - каква изненада
Pure int . Това в общи линии са и дватя
силно различаващи се типа героя . Възможен е и трети тип герой с смесени stats който се нарича Hybrid , но авторът ( аз ) няма никакви познания с този тип герой и не препоръчва експерименти в тази област за хора които не са на "ти" с подобен род игри .
Забележка Pure Str , Pure Int и Hybrid
не са различни класове герой , в SilkRoad няма класове с каквито сме свикнали от повечето rpgта , това са начини за развитие .
Разликите между Pure Str и Pure Int
Вметка Обяснението е дебилно , но авторът не може да измисли друго .
Pure Str - Има басейни от кръв ( hp ) и прави посредствен до доволен dmg с проблясъци под формата на
critical hits ( по-подробно за тях накъде по-нататък )
Pure Int - Огромен до Нечовешки dmg с минималниа вариации и мизерна кръв ( hp )
Aвторско мнение Всяка неправилно качване на str и int в опит да се направи добър Hybrid би довело до : Посредствен dmg и посредствено количесто кръв ( hp ) и от там посредствен герой тип и едните ме биха и другите ме биха , а накрая и ме е*аха .
Защо точно при качването на единия или другия stats се получават тези два варианта e много трудно да се обясни . Факт е обаче , че става точно така и това трява да се вземе в предвид когато в началото когато започвате да развивате героя си .
Оръжията ( защо точно тук ще разберете евентуално по-късно )
Има 3 вида оръжия , 2 от които се делят на по още 2 типа . Всяко оръжие има 2 типа dmg - p.dmg и m.dmg . Но аз ще се опитам да кажа само нещата които реално ще ви интересуват , докато сами не почнете да разбирате кое как и защо .
Двуръки
Glavie ( така се пише в играта , иначе май е друга думата )
Най-много p.dmg в играта .
Spear
Най-много m.dmg в играта .
__________________________
Меч и Щит ( това си е тип оръжие )
Blade
По-малко p.dmg oт Glavie , но пък имате щит .
Sword
По-малко m.dmg oт Spear , но пък имате щит .
( за самия щит по-късно )
___________________________
Ranged
Bow
Повече p.dmg oт bladeа по-малко oт glavieва .
m.dmg - sword<
Bow<spear .
Пуцате отдалеч .
Тук е мястото да обясня и за
7те skilla и разликите между тях . Това е много по-трудно от колкото звучи , дано се справя така че дори и да ме разберете .
Skilloвете се делят на 2 основни групи , които
аз ще кръстя -
Weapon Skills и
Elemental Skills .
Skillовете също както и героят ви имат
levels . Общият збор от levelите на уменията които качвате не може да надвишава 300 Като се вземе в предвид че максималното ниво на героят ви е 70 ( прочетете забележката ) , а нивото на деден skill не може да е по-голямо от моментното ниво на героя , излиза че в крайна сметка
на max ще можем да развизем
4x70( 290 ) умения и ще имаме "място" за още 10 levela на едно умение .
Забележката В корейските сървари lvl capа е вече 90 . Това прави 3х90 (270) умения и 1х30 , макар че много играчи там развиват 2х90 и 2х60 . ( Мини
забележка : това вас така или иначе за сега не ви касае

. )
Самите skillове са :
Weapon Skills
Weapon Skill >Swordmanship< ( тук влиза и blade и sword )
Игра с
sword и щит за тези избрали intа и
blade и щит за онези които са се спрели на strто .
Тук имате умения за хвърляне , блъскане , колене , бесене , ебане .. оops ... whatever . Всеки сам да си мисли какви specials ( аз им викам specials , защото не мога да измисля по-подходящо название ) да си качва ( по-нататък ще кажа кви са ограниченията ) .
Най-важната част е пасивното умение от 10ти lvl на skilla което ви дава допалнителен шанс в %ти да блокнете удара с щита .
В тази игра блока спира удара напълно , както и specialлите , което прави щита изключително ефективен . Щита е едната особеност при играта с "Meч и Щит" заради която си заслужава да се лишите от малкото повече dmg на вариянта с двуръко оръжие . Друга разлика е че sworda или bladeа освен че правят малко по-малко dmg от speara и glavieа го правят по на често . Ритъмат им е :
Бам.Бам(общо колкото един удар на glavie да кажем , е малко по малко)..Бам.Бам..Бам.Бам..Бам.Бам..
За сравнение glavie : Бам...Бам...Бам...Бам...Бам
( незнам дали ми вярвате , но ако се замислите това е съществена част от геймплейя

) .
Weapon Skill >Spearmanship< ( тук влиза и glavie и spear )
Kakто при swormanshipa и тук имате различни specialи с които да деформирате и обезобразявате всичко което ви се изпречи на пътя .
Пасивното умение от 10ти lvl ви дава допълнителна кръв , която заедно с малко по-големия ви dmg на теория ви балансира с swordsmana и неговия щит .
Забележчица : Аз като spearman все пак се чувствам леко онеправдан . Проклетия shield на високите lvlи много блоква ...
Weapon Skill >Bowmanship< ( Maй има такива думи

)
Ми да разни разнообразни specials + self buff ( умение което прилагате на себе си с цел лична облага

) което ви дава
attack rating .
| Parry & Attack Rating В тази игра parryто и attack ratinga коренно се различават от еквивалентите им в другите rpgта . В Silkroad онлине да имаш повече parry означава врагът да ти вкарва dmg по-близък до минималният му възможен .
А да имаш повече attack rating от своя страна означава да вкарваш dmg по-близък до максималният си възможен .
|
Имате още един self buff който ви дава възможност да пуцате от по-дълеко .
Пасивният skill на bowmanshipа ви дава още аttack rating , което в комбинация с споменатия по-горе self buff ще рече че bowана има много постоянен ( не вариращ ) dmg който е близък до максималният му възможен . Това и факта че все пак атакува от разстояние са основните предимства на bowmana .
А за малко да забрая , неговият ритъм е : ( ауу това е трудно )
Бам..Бам..Бам..Бам..Бам
Elemental Skills ( ползват се с оръжията така или иначе )
Elemental Skill >Cold<
Imbue :
||| Tук задължително трябва да обясня какво е imbue ( колкото и не лесно да е това

) . Imbueто е много основно умение в играта и същестевна част при избора на elemental skill . Imbueto ( отново аз му викам така , макар че и доста от другите играчи също ) представлява умение което се задейства за определен период от време , в началото ( lvl 5 когато се взима ) за 5 sec и добавя dmg както към нормалния/обикновенния ви удар така и към specials и към
nukeовете ( за тях малко по-долу ) . Освен допълнителния dmg дава и някакъв ефект , който е различен за 3те вида imbue .
|||
Cold imbueто дава най-малък бонус към dmg , но ефектът му в общия случай е буквално смъртоносен . При удар има солиден ( разбирайте почти винаги ) шанс да забави драстично скороста както на ходене , така и на удряне на врага или дори да го
замрази напълно
Tip Срещу monsters ( всички които не са играчи хора

) до последно colda е невероятно ефективен , но на високите lvlи повечето хора се стремят ( и успяват ) да съберат от бижута 100 % cold reduce . Cold reduceа и reducea по-принцип маха ефекта от imbueto , не dmga , ефекта , което за другите типове imbue не е болка за умиране , защото едно че тяхните ефекти не са кой знае какво , второ че те дават по-добър dmg , докато боец с cold срещу някой с cold reduce е в доста неизгодно положение .
Nuke :
||| Nukeовете ( отново така им викат играчите ) са range магиите на elemental skillовете взимат се на 30то ниво на съответния elemental skill . За всеки от 3те елементал skilla има по 1 nuke . Само lightninga има 2 , но не съм съвсем сигурен дали единия се брои . И на 3те Nuka вторите им книги правят area dmg , това ще рече че удрят 5-6 гадини/играча стига да са се скупчили на 1 място .
|||
Cold nukea е най-слабия от 3те като dmg , мисля че дори прави 1/2 dmg спрямо другите , но както и cold imbueto може да забавя или напълно да обездвижва противника . Има 2 книги ( това не ми се обяснява , ще си го видите сами ) . На втората книга прилича на blizzardа от Diablo

.
Други :
Повечето cold умения са предназначени да забавят/обездвижват противника или група от противници . Има self buff който дава +p.def
Има и skill който заобикаля играча с стена от лед като по-този начин го обездвижа , но пък абсорбира солидна доза p.dmg .
Пасивния skill също дава p.def
Elemental Skill >Lightning<
Imbue
Lightning imbueто има по-малко dmg oт fire imbueto и повече от cold imbueto . Eфектът му е че dmga "скача" и на съседните гадини , но разбира се в доста отслабен вид . Също така намаля
parryто
на противника , както и на гадините въху които е "скочил" dmgа .
Nuke:
Oсновен: Повече dmg от cold nukeа , по-малко dmg oт fire nukeа , същия ефект като imbueто , ама не съм сигурен дали скача , и ако да до колко ефективно .
Втори: Еми прави dmg , магия е , ама не съм сигурен дали dmga е достатъчно за да влезе в категория " nuke "
Други:
Self buff който на първа книга ви дава 1ви лвл ви дава 20 % walking/running speed , на 2 книга ви дава телепорт на 3та книга продължава да ви дава walking/running speed , до стойности за които Speedy Gonzales и досадната кокошка която все ебаваше койота , биха ви завидели .
Self Buff за бонус magic dmg в %ти
Пасивен скил за + parry
Elemental Skill >Fire<
Imbue
Най-много dmg oт всички imbueta , ефект който " burnва " гадината dmg over time един вид . От време на време и вкарва някъв мизерен dmg и в общия случай гадината е отдавна убита преди да е " burnнала " и 2 пъти ( в тая игра гадините умират като чушки )
Nuke:
Oпределено най-силния Nuke в играта . На втора книга има повече dmg oт другите 2 nukea , a и е единствения nuke който се развива до 3 книги .
Други :
Self Buff за +% p.dmg
Self Buff който по-принцип се ползва с щит и дава eфект reduce ( да този ефект от imbueto ).
Забележка , self buffa за shield при добро желание може да се ползва дори и за bow , kакто и self buffoвете за bow могат да се ползват от някой с щит и меч .
Self Buff за + m.def
Пасивен skill za +% p.dmg
Elemental skill >Force<
Голям ташак , мързи ме да пиша за това , по-долу ще разберете защо .
Как
аджеба ( 1337 word ) се качват тия skillove .
Докато човечето си бие за xp с което да си качва lvlите трупа и sp , с които се качват skills lvl . В общия случай sp ви стигат за 2 skilla от които да качвате по едно умение . Най-често става въпрос за 1 weapon skill oт който се качва 1 special и един еlemental skill от който се качва Imbueto . Ако просто си намилате гадинки ще качвате 9 части xp i 1 част sp , но ако решите че sp не ви стигат може да спрете да качвате lvlа на най-високия си към момента skill . При 1 lvl разлика с lvl на героя ( аре няма да му викам вече "човечето" от мен да мине ) ще качвате 8 части xp и 2 части sp . Oптималният възможен вариянт е 9 lvl разлика , тоест 1 част xp и 9 части sp .
Неща които не съм споменал по-горе , защото е нямало как да го направя без съвсем да ви збъркам понятията :
Както вече сте забелязали в тази игра има 2 типа dmg , magic dmg и physical dmg . Маgic dmga е по-силен , но се ползва за сметка на количеството hp .
Дори оръжието с най-много Physical dmg в играта има по-малко p.dmg oт
собственият си magical dmg .
Kak точно се определя крайният dmg koйто правите , за мен и до сега си остава черна вуду магия , но мога да ви дам няколко примера :
Имаме Pure str user който както си намила ей така със сопата прави по 200 dmg , включва си Imbueto и почва да прави по 300 dmg , тоест imbueto му е дало 100 dmg .
Имаме един Pure int user за който знаем че physical dmga му лъха , тоест човека си чеше гадинките за по 15-20 dmg включва си imbueto и изведнъж почва да лашка за по 420 dmg ... тоест имбуето му е дало 400 dmg .
Tова разбира се не са точни цифри , казвам ги просто за да онагледя някой неща . В действителност pure int usera вероятно прави и повече dmg , но за сметка на това има няколко пъти по-малко кръв .
Забележка critical hita влиае
>само< на physical dmga , независимо дали става въпрос за обикновен удар или special . Critical Hita удвоява dmgа ... Един critnal special може да убие pure int user oт раз .
Броните са 3 типа Garment , Protector , Armor
Garmeta има най-много m.def , най-малко p.def и дава 20 % walking/running speed , 20 % reduced mana consume .
Prorectora има средно m.def и p.def и дава 10 % walking/running speed , 10 % reduced mana consume
Armorа има най-много P.def , най-малко m.def и дава един .!.
Примерни buildове :
Pure str user се прави лесно :
Харесвате си weapon с съответния weapon skill , харесвате си elemental skill чийто imbue ще развивате . При всички положения sp ще ви стигнат да си качите всички specials до последния възможен ( 31ви лвл ) по един път да ги видите кво правят и да си харесате този с който смятате че ще къртите мивки , ще цепите вежди , ще бръснете задници и други неща които са твърде нецензорни да изброя , ако и да ми се иска . Само не качвайте от spearmanship и swordmanship тия дето reduceват съответно magic и physical dmg . Всеобщото мнение е че са безполезни и това е така защото са

.
За Pure int oбаче има един build за който е трудно човек да се сети от раз , но си заслужава .
Пак си харесвате weapon : spear - най-много dmg , sword - щит , bow - range но от weapon skilla му качвате само 10 ти lvl koлкото да вземете някви specials и най-вече пасивния skill . После се съсреодоточавате върху fire от който качвате imbueto ( обикновенна атака с imbue e предостатъчна за pure int user да lvlва ) и lightninga който до 30ти lvl му качвате само самия skill и може да вземете по веднъж self buffа за walking/runnig speed и този за % magic dmg . Когато човечето ви чукне 30ти lvl и съответно двата ви elemental skilla са по на 30ти lvl качвате двата nukea и ставате
GODLIKE . След 30ти lvl продължавате да качвате fire imbueto ( nukeа се ползва с imbue ) и почвате да качвате fire nukeа . Като също си качвате и lightning masteryto и неговия nuke като ви останат някви точки .
Забележка Pure intoвете за PvP ( player vs player )
не са съвсем pure . Ako качвате само int на последен lvl ще имате 95 % magic balance което ще прави със съвсем малко повече dmg от 90 % magic balance koйто ще се получи ако качвате по 1-2 точки стр на 6-7 точки int ( до 70ти lvl ще имате време да му хванете цаката по колко да качвате и на колко за да го държите 90 % ) , но за този съвсен малко dmg ще получите 1000-2000 hp koйто ще ви помогнат , ако не друго да не умирате от 1 crit на pure str user .
За контакти в сървара Xian търсете - Gerodor ( aз ) Mc_Killer ( guild leadera ) Kolevka_BG , DANGER_BG , boriana , EternalFury .
На играч се пише с $ пред ника и ника трябва да е точно написан с малките и главните букви .
За Elemental Skill Force не съм писъл защото точно в момента в който натиснах последната точка на текста който прочетохте ми се ресна pcто от някво шибано колебание на тока и съм го писал >2 ПЪТИ< , ако щете вярвайте ама щях да получа нервна криза като се ресна .
Чувстайте се свободни да копирате текста цял или на парчета , където сметнете за добре , с или без моя nick Тhe--Butcher като aвтор .
Писъл съм всичко това за да зарибя колкото се може повече народ по тая игрица , не за друго . Бая bgта са се пробвали и бая са се отказали , не мога да знам каква точно е била причината , но предполагам , че поне ако малко от малко знаете кво правите , ще ви е по-интересно в началото , а по-нататък си става интересно от само-себе си ...

Аре gl hf .