ОК, ще пробвам, пък да видим, до колко ще се получи..
Преди всичко, от нещата които чета из нета, оставам с впечатлението, че XBOX и PC версията се различават. В пц версията босовете и редките гаднярчета имат доста по-голям живот (около 2-3 пъти) и съответно струват повече пари, ако ги заловиш и продадеш. От тук си правя извода, че сигурно има и други разлики.
Следващото е за ПЦ версията.
Значи като в повечето такива игри не управляваш един герой, ами цяла група. Света е представен чрез една географска карта. На нея се появяват локации - градове и извънградски области с напредването на основния куест или при изпълнение на странични такива. Интересното е, че някои (може би всики) странични куестове са достъпни на точно определен етап от основния куест. Ако не направиш някой страничен куест и продължиш с основния, после няма да можеш, да се върнеш и да направиш страничния. Това е важно, защото доста от местата са достъпни само чрез странични куестове. Придвижването между отделните локации по света става през географската карта. В локациите разхождаш героя в реално време. В извънградските такива има чудовища. Ако се приближиш много до някое, ще те нападне.
За битките:
Битките са на ходове, като има и риъл тайм-елемент. Вмомент когато твой войник напада или се защитава, понякога (често), ти изкача съобщение, да натиснеш определено копче и ако си достатъчно бърз, войника ти прави по-як удар. За щастие това, може да се изключи, като в настройките ги сложиш тия неща, да стават автоматично. Аз така играя, щот ме дразни постоянното дебнене.
Отделните човечета, трябва да ги групираш в т.нар. union. Това е минималната контролна единица на бойното поле. В един такъв union може, да има от 1 до 5 войника. Всяка таква групичка си има формация - това е как са разположени човечетата в групичката един спрямо друг. Формацията е важен стратегически елемент, щото оказва ефект върху атаката и защитата на групичката. Имаш лимит колко от колко човека може, да ти е цялото party, колко могат, да влязат в битка и на колко групи. Аз в момента съм до 20 в party-то, от които до 9 могат да участват в битка, разделени в до 3 групи. Повечето време играя с 2 групи - ендата с 5, другата - с 4.
Битките са на ходове. Казваш на всяка твоя група, коя вражеска група да нападне. Горе вдясно има карта показваща относителното разположение на групите. Реда на атака е много важен освен в случаите на тотално превъзходство на една от страните. Можеш да избираш измежду няколко различни команди за всяка група преди всеки ход. Примерно "нападни ги с магии", "просто им счупи главите" или "спаси другата ни група". Войниците умират групово
- всяка група има живот, който е сума от HP на войниците в нея. Войнициите не мрат един по един, ами явно си разпределят солидарно демиджа
Статус ефектите (damage, curses, болести и други шитове) важат само в рамките на битката. Това значи, че когато битката приключи - всички са живи и здрави (умрелите обаче не качват опит). Войничетата сами си качват нива и си ъпгрейдват оръжията, като за целта си искат част от плячката от време на време. Плячката представлява различни телесни части изпаднали от гадовете. С тях си ъпгрейдваш оръжията при специализирани майстори в градовете. Има десетки, сигурно стотици различни компоненти.
Това е най-общо казано. Има си още доста тънкости, но най-важното е, че играта не се свежда до рефлекси и бясно блъскане на копчета (освен ако не искаш), а ми си трябва акъл. В същото време обаче не е неприятно сложна или ангажираща. Много добре балансирана.