Бе не е лош филма, а Рошах и Комедианта рулират обаче:
Всички сцени със секс бяха направени по някакви фетишистки стандарти и според мен се провлачиха прекалено дълго...не че нещо особено, ама изместиха фокуса от по-интересни събития.
Мацката дето изпълнява Силк Спектър 2 или не може да играе или режисьора е искал идиотски неща от нея (както писах на едно друго място - лоши спомени от играта на жената на Леонид от 300...явно пича има някакви странни представи как една жена трябва да се държи "емоционално"...или поне аз не съм съгласен с тях).
Много странно - чета диалог между Найт Оул 2 и Силк Спектър 2 в комикса и ми звучи нормално. Гледам същия диалог във филма (буквално същия - реплика по реплика) и за мен той прелива от идиотия.
Не знам как да опиша усещането ми, че нещо не е наред в тези сцени.
Друго което не ми хареса в Силк Спектър 2 - бяха я изкарали някаква курва дето се мята от мъж на мъж. Доколкото я възприех в комикса, там си беше напълно нормална жена (е според представите от 80-те).
Др. Манхатън го бяха направили някакъв (за моя погнуса) хомоеротичен, като Ксеркса, а в комикса според мен имаше безчувствено излъчване, като статуя. Това разлики в интерпретацията ли са или фенсървис за гей зрителите?
Не смятам това за важни и провалящи филма детайли, но някак се набиват в очите. Ако бяха представени малко по-схематично и условно, както са в комикса, мисля че внушението щеше да е по-силно.
Абе комиксът ми хареса много повече...да не говорим, че в него има неща, които просто не могат да се адаптират или им трябва отделен филм - примерно сцените с продавача на вестници и негърчето дето му четеше безплатно пиратския комикс.
Това което ми е странно, не е самият филм, а реакциите към него.
Едни го псуват, като пълна тъпня. Филмът може да е много неща...може би малко пошъл в излишък, но в никакъв случай не е тъп. А пък цинизмът е най-доброто му качество.
Други ги възхваляват, като висше произведение на изкуството. Като филмът, който разчупи всички клишета и обяви нова ера в Холивуд.
Е, не е толкоз велик, бе!
Казва разни интересни неща, казва ги по различен начин, радва с кретениите и праволинейността на някои от героите си, но не е нищо повече. Забавен е, уникален е, но не е шедьовър.
Сори, но моята оценка за него не е чак толкова висока.
Може би натрупва теми и въпроси с които съвременния Холивуд вече не борави, но ако човек се върне към филмите от 70-те и 80-те, като Апокалипсис сега и Разговорът на Копола, Пълно бойно снаряжение и Др Стрейнджълв на Кубрик, Полет над кукувиче гнездо на Форман и пр. и пр. класики, ще види точно от къде идват идеите в комикса. Просто той е рожба на епохата в която е създаден. Изведнъж маса хора откриват, че тези теми са актуални и днес...въпреки че не са модни...
Мисълта ми е следната - всички "нови" неща в този филм, са добре забравени ценности и тематики от едни отминали, но славни времена на кинематографията. От времена, в които за "успеха" на даден филм се съдеше по позитивните ревюта на критиците, а не по продадените билети.