Начи аз си имам някои любими композитори, та ще почна с тях. Първо са задължителните
Yoko Kanno (Cowboy Bebop, GitS:SAC, Kids on the Slope) и
Kenji Kawai (GitS, GitS Innocence и прочее филми на Mamoru Oshii). Сега като си ги изкарах от системата, мога да споделя и разни други:
Iwasaki Taku (Gurren Lagann, Kenshin OVAs, Katanagatari, GetBackers, Witch Hunter Robin),
Tsuneo Imahori (Hajime no Ippo, Trigun, Gungrave),
Susumu Hirasawa (Berserk и разни неща на Satoshi Kon)...
Групата
Pillows е правила ОСТ на FLCL и то прирутва, въртяла съм го до безкрай.
Отделно, ненам кои са гениалците отговорни за ОСТто на
Detroit Metal City, ама са направили това аниме да звучи почти наистина, нищо че е баси пародията на цялата музикална сцена, нали.
Деветдесетарския тупца-тупца евро-денс на
Initial D пък никога не ми напуска мп3плейъра и си пускам нещо от него поне веднъж месечно. Не е истина как ме надъхва това нещо.
Hellsing TV имаше нелош ОСТ, на който се дължеше цялата стилност на иначе спрелия в нищото сериал. Новата ОВА не може на малкия му пръст да стъпи като атмосфера.
Nodame Cantabile също е ебаси гениалното звуково преживяване, при това с музика (класическа), по която не си падам особено. То и
Kids on the Slope (виж Yoko Kanno по-горе) е по тоя начин - МРАЗЯ джаз, ама джаз моментите в анимето бяха безкрайно яки. Като ей тоя:
http://www.youtube.com/watch?v=YUjrBHfV5QsНякога си мислех, че Джуничи Сувабе (сеюто на персонажа, който пее) изпълнява тая песен и се подмокрях от мисълта, после разбрах, че не е той и спрях да се подмокрям, но тая сцена продължава да ми е безкрайно любима.
Та тея са май аниме ОСТтата, които съм слушала много и които продължавам да слушам понякога. Иначе има и други анимета с по някое друго попадение в тях, ама не ми се занимава да ги изброявам тука.